Când spui ERAMUS te gândești imediat la un fel de destrăbălare: chefuri în cămin, cluburi, nopți pierdute etc, iar partea pentru care primești de fapt acea bursă, adică studiul, e undeva la sfârșitul topului lucrurilor pe care vrei să le faci. Da, e adevărat, e un program multicultural, trebuie să ai viață socială, să cunoști cât mai mulți oameni din diferite țări, să îți faci prieteni, să rămâi cu amintiri etc, dar trebuie să te și ocupi de facultate. Majoritatea oamenilor plecați cu ERASMUS cu care am vorbit după ce s-au întors, mi-au răspuns la întrebarea „Cum a fost?”  în diferite variante ale următoarei fraze „Mamă, ce tare a fost, m-am distrat super tare, am ieșit în oraș cu o mulțime de prieteni, am umblat etc”. Păi bun, și facultatea?

În perioada august – noiembrie 2014 am fost în Budapesta cu o bursă de practică ERASMUS într-un internship la o agenție de marketing, Kerkom. Inițial, am vrut să plec cu bursă de studiu, dar m-am răzgândit pentru că mi-a ajuns cu teoria, voiam să văd practic cu ce se mănâncă marketingul. Prin urmare m-am pus pe căutat internshipuri în Budapesta. De ce Budapesta? Pentru că limba mea maternă este maghiara și am considerat că un stagiu în acest oraș mă poate ajuta să îmi îmbogățesc vocabularul de specialitate.

După multe mailuri trimise la diferite firme din diferite domenii care căutau interni pentru departamentul de marketing, am dat de Kerkom. O firmă care oferă servicii complete de marketing pentru companii care își externalizează această activitate. Și este prima de acest gen din Ungaria. Mi-au răspuns la e-mail chiar a doua zi, mi-au dat detaliile și m-au întrebat dacă în condițiile acestea mai vreau să merg la ei. Condițiile erau program full – time de la 09 la 17, 40 ore/săptămână, stagiu neplătit pe o perioadă de 6 săptămâni (perioadă de practică obligatorie în Ungaria). Le-am răspuns că da, vreau în continuare, dar să facem contractul pe 3 luni pentru că eu vin cu bursă ERASMUS și nu am treabă cu regulile lor cu facultățile.

Prin urmare, la sfârșitul lunii iulie, mă urcam în trenul pe ruta Brașov – Budapesta. Și am avut parte de cele mai faine luni din viața mea de până acum. Am stat în casa unei cunoștințe pentru că era complicat la cămin în perioada aceea, chirie nu îmi dădea nimeni pe 3 luni și hostelul îmi mânca toți banii.

În cele 3 luni m-am dezvoltat din punct de vedere profesional, am învățat foarte multe lucruri de la profesioniști, am văzut cum e o activitate de marketing la o firmă de la A la Z.  Am trecut simultan prin toate etapele unui practicant într-o firmă. Am făcut cafea dacă întârzia secretara, dar am prelucrat și imagini pentru magazin online. Am mers la magazin, dar am scris și articole pe diferite domenii. Am mers după afișe și bannere, dar am creat și baze de date. Acestea printre multe altele. Mi-am văzut de treabă cu seriozitate, am stat în banca mea, am avut ocazii să arăt ce pot și rezultatul este o oportunitate de loc de muncă după master.

Mi-am făcut și prieteni pentru că eram de o vârstă cu aproape toți colegii de muncă. Am ieșit și în oraș, dar nu mi-am pierdut nopțile zilnic. Am vizitat aproape tot ce am vrut pentru că în fiecare weekend îmi luam ghiozdanul în spate și plecam. Am fost la Balaton la niște unchi, am vizitat orașul natal al bunicii mele, Sopron, am fost la „O scrisoare pierdută” în maghiară, am văzut cum e să trăiești într-o metropolă europeană de care m-am îndrăgostit și de care îmi este dor.

Am rămas cu amintiri frumoase pe care nu le voi uita niciodată, dintr-un oraș în care mă voi întoarce ori de câte ori voi avea ocazia. Dar ce este cel mai important este că din această experiență m-am întors împlinită, deoarece mi-am atins obiectivele din punct de vedere profesional.

Sursă foto: arhivă personală