A început euforia Eurovisionului încă dinaintea conferinței de presă care anunță melodiile care au intrat în semifinala Selecției Naționale. Ediția din 2016 vine cu câteva schimbări la nivel intern. În semifinală intră 12 melodii, dintre care 6 se vor lupta pentru un loc la Stockholm. Apoi, în ceea ce privește sistemul de votare, patru finaliste vor fi alese de către juriu, iar două de către public prin televot. În finală va vota doar publicul.

Anul acesta s-au înscris 94 de melodii, dintre care au fost alese următoarele 12:

Florena – Behind The Shadows: are 16 ani și a participat la X Factor. Intră în semifinală cu o melodie compusă de Laurențiu Duță și Gabriel Huiban. Ascultasem melodia azi dimineață, fără să știu că e înscrisă la Eurovision. M-a surprins și mi-a plăcut. Chiar mă bucuram că se fac și astfel de melodii la noi în țară. După am aflat că este pentru Eurovision. Hmm…nu este chiar de Eurovision, dar nu este deloc rea. Fata are voce, versurile sunt frumoase, iar instrumentalul unul care merge pe aceeași linie cu majoritatea melodiilor din ultimele două ediții. O văd în finală, dar nu la Stockholm.

Hayley Evetts – Brand new day: suntem în 2016, nu în 1974 când a câștigat ABBA. Serios, ce-i asta?! Nu pot să cred că melodia asta e printre cele mai bune 12 din cele 94. Celelalte 80 de melodii ne trimiteau în anii ’50 sau cum? Hayley vine din UK, dar totuși..refuz să cred așa ceva. Nu trece în finală. 

Gașca de acasă – Tu ești povestea: melodia a intrat în semifinală după ce Hayley s-a retras. Din câte am văzut, Nora Deneș era prima rezervă, nu știu de ce a intrat gașca. Dar trecem peste. Melodia este cea mai plictisitoare din concurs. Nu pot să înțeleg cum nu au intrat alte melodii….

Jukebox – Come on everybody: melodia celor de la Jukebox este diferită. Total diferită. Și asta poate să atragă. Povestea melodiei o poți citi aici. Umor tradițional românesc și un pamflet subtil legat de romgleza atât de folosită la noi în țară. Pe Grupul Eurovision Romania melodia asta e foarte criticată. Am ieși în evidență cu ea, asta e clar. Desigur, fără să facem un show penibil ca Polonia în 2014. Trece în finală. 

Vanotek feat. The Code & Georgian – I’m coming home: știi de ce e bună melodia asta? Pentru că nu sună deloc a ceva făcut în România, iar clipul este bestial, nu că ar conta asta acum. Da, nu are prea multe versuri, dar sound-ul te prinde. Îți rămâne întipărit în minte, n-ai ce-i face. Eu o văd în finală.  

Irina Popa – Lasă-mă, eu te las: mă adoarme melodia asta. Ce-i cu ea? Chiar nu ne dăm seama că baladele au expirat? Da, a câștigat Conchita Wurst, dar au trecut de atunci 2 ani. Și ea nu a câștigat neapărat din cauza melodiei….Revenind la Irina, melodia este prea siropoasă. Plus că e în română. Dacă era baladă în engleză, mai treacă-meargă. Dar așa nu are șanse deloc. Eurovision nu mai e pentru balade!!! Oricum, am văzut că se lucrează la traducere, să vedem ce iese.

Dream Walkers – Let it shine: Il Divo much? Sau Il Volo din partea Italiei anul trecut? Biondo? Bine, nu se compară melodiile, dar tinde înspre. Nu e cea mai rea, dar eu zic că nu e de Eurovision. Îmi place că are moment de erupere, nu e monotonă, dar tot e puțin plictisitoare. 

Ovidiu Anton – Moment of silence: Ovidiu e perseverent, e a 5-a oară în finală. Melodia m-a surprins și e în topul meu. E diferit în România, e baladă heavy metal, dar la nivelul Eurovisionului mai întâlnim uneori astfel de melodii. Sună chiar bine. Asta e o melodie cu care nu ți-ar fi rușine la Eurovision. Versuri frumoase, iar instrumentalul îmi face pielea de găină. Încă o melodie care nu pare a fi compusă de un român. Dacă se unesc oamenii, Ovidiu își face bagajele către Suedia. 

Andra Olteanu – Nai Nai: la cum începea melodia, mă așteptam la cu totul altceva. Melodia e oribilă. Versurile sunt de clasa a 5-a, iar instrumentalul cu partea tradițională mă trimite puțin cu gândul către Hora din Moldova. Dar Nai Nai este horror, după cum bine a descris-o o prietenă.

Mihai Băjinaru – Never too late: ce seamănă cu Dima Bilan (printre cele mai bune melodii și puneri în scenă din istoria Eurovisionului). Dar cum am mai spus de atâtea ori, astfel de melodii nu mai prind la acest concurs. Nu știu cum ar fi pusă în scenă, poate m-ar ține puțin prinsă, dar acum mă plictisește. Nu are acel ceva. 

M I H A I – Paradisio: mai are rost să zic ceva de melodia asta? Am scris de ea în ziua în care a fost lansat clipul minunat. Vocea lui Mihai este singurul punct forte al acestei melodii. Evident, a fost ales pentru că este Mihai Trăistariu, nu ai cum să îl confunzi. Dar, dacă stăm să analizăm, chiar dacă mulți o criticăm, melodia iese în evidență prin sound (la nivel național), iar Mihai se bucură de notorietate, datorită succesului din 2006. Cu siguranță va trece în finală. Dacă nu ales de public, ales de juriu. 

Xandra – Superhuman: melodia e bună, puțin plictisitoare și monotonă până la momentul de erupere, dar bună. Refrenul ar putea fi mai puternic și instrumentalul mai alert. Sunt curioasă cum sună live și cum va fi pusă în scenă. Trece în finală. 

Doru Todoruţ feat. Irina Baianţ – The Voice: vocea Irinei aduce un mare plus melodiei. În vocea lui Doru încă nu am încredere, live-urile de la radio cu Deepcentral nu m-au convins, dar mai așteptăm. Eu zic că melodia asta ar avea succes în Suedia. Schimbări de ritm, acute. Sigur trece în finala românească. 

Îmi e greu să fac un top personal cu melodiile care trec în finală, sunt puține bune de tot, așa că trebuie să aleg răul cel mai mic, cum se spune. Deci, topul meu ar arăta cam așa: Ovidiu Anton, Vanotek, Doru Todoruț cu Irina Baianț, Florena, Jukebox, Xandra.

Topul realist arată așa: M I H A I, Ovidiu Anton, Vanotek, Doru Todoruț cu Irina Baianț, Jukebox și Xandra.

Semifinala are loc pe 4 martie, iar finala pe 6 martie, la Baia Mare.