Ieri am participat pentru prima oară la SMS București și m-a convins să merg și anul viitor. S-a făcut o retrospectivă a anului 2015, dar s-a discutat și despre tendințele anului 2016. În rândurile de mai jos o să prezint câteva idei principale de la fiecare speaker:

Sesiunea 1 – Social Media, nivelul următor

Mugur Pătrașcu, Founder Screen Native: Digitalul – al doilea val. De ce în 2016 începe a doua revoluție digitală în comunicare?

Șase puncte esențiale care s-au schimbat și se schimbă în continuare:

  1. The inventory is changing: trebuie să ținem pasul mereu cu noutățile, trebuie să ne adaptăm inventarul. Două direcții importante: cea mobilă și cea de business.
  2. The social is changing: poți rezolva absolut orice pe Facebook, poți angaja oameni, poți cumpăra mașini, casă etc. Rețelele sunt în continuă expansiune (Snapchat, Instagram, Whatsapp).
  3. The selling is changing
  4. The return of the brand (the brand awakens): am uitat de brand, dar brandul ne oferă stabilitate
  5. The people are changing: oamenii/bloggerii de acum 8 ani au propriile afaceri și vin mereu cu inițiative
  6. The Advertising is changing: apar din ce în ce mai multe agentii dedicate digitalului. Degeaba folosim digitalul, dacă comunicarea pe care o facem nu ne ajută să apropiem oamenii de un brand. Comunicarea trebuie să fie adaptată pentru fiecare ecran. Pentru că nu mai există mediu, există doar ecrane.

O veste în exclusivitate: Mugur Pătrașcu și-a deschis o nouă agenție proprie: Screen Native.

Cristian Manafu, Blogger: Cum să faci marketing cu ajutorul influencerilor?

Cine sunt? Oameni, locuri, tricouri, autobuze

61% din americani sunt influențați de bloguri, 58% din internauții români citesc bloguri.

Tipuri de influenceri

  • The Originals (s-au dezvoltat cu ajutorul blogului ex. Zoso);
  • Extants (celebrități care au găsit prin blog un alt mod de a comunica, ex. Cabral);
  • Heroes (au luat bloggingul în brațe și au reușit să influențeze oameni, ex. Vlad Petreanu);
  • Almost Humans (abordează subiecte pe care bărbații nu le discută la bere, ex. Radu F. Constatinescu, Blogu’ lu’ Otravă);
  • Hunters (ex. Ana Morodan);
  • The Leftovers (au fost la TV și și-au făcut blog);
  • The Returners (vedete care au dispărut și au revenit prin blog, ex. Dana Rogoz);
  • The Tomorrow People (micro-influenceri, care încă nu sunt foarte cunoscuți).

Nu contează că un influencer are milioane de like-uri și un reach imens, contează relevanța pentru public și pentru brand.

Ideea de final: Do the f***ing marketing for the year in which we actually live in!

Chef Foa, Founder Flavours: Experiența ChefXperience

Ne-a vorbit despre campania Staropramen în care a participat.

Virginia Oțel, Communication Leader, Garanti Group Romania: Banking with friends

În România sunt 36 de bănci dintre acestea active în online, cu interacțiune în mod regulat, sunt: 19 pe Facebook, 16 pe Linkedin, 16 pe YouTube și 7 pe Twitter.

20% din clienții unei bănci urmăresc banca în online

45% din clienți ajung doar de 5 ori pe an la sediul băncii în care au deschis cont.

Nir Refuah, Chief Digital Officer, McCann Erickson CEE & CEO MRM Worldwide Bucharest

Ne-a vorbit despre campaniile pe care le-au făcut cu KFC

  1. #littlemoneybigfun pentru că era nebunie mare cu #richkidsofinstagram
  2. Nu e panică, man! – cade o rețea socială, primești meniu gratis
  3. #canvacanta – toți prietenii tăi sunt în vacanță, KFC ți-a pregătit cadrul perfect pentru a posta imagini din vacanțe false.

Sesiunea 2 – Social media și valorile autentice românești

Speakeri: Tudor Giurgiu, Cătălin Năstăsoiu, Marius Tudosiei, Cristian China Birta, Roxana Memetea, Nicolai Tand, Virgil Ianțu și Marta Ușurelu.

suntuntaran

Astăzi, țăran a ajuns să fie sinonim cu bădăran, necioplit sau mitocan. Cum vedem sau auzim ceva de rău, cuvântul țăran ne vine automat în cap, iar expresii ca “Uite-l și pe țăranu’ ăla!” sau “Mamă, ce țărancă!” fac parte din peisajul nostru sonor de zi cu zi, fie că vorbim de mall, birou, net sau televizor.

Astăzi, țăran a ajuns să fie o rușine, deși, dacă stăm puțin și ne gândim, la a doua sau a treia generație, toți suntem țărani. Biz și DDB doresc prin campania „Sunt un țăran”să ne amintim de ce înseamnă a fi țăran cu adevărat. Pentru detalii intră pe suntuntaran.ro.

Sesiunea 3 – Cei mai importanți jucători din blogosfera românească în 2015

Bogdan Nițu, Founder Webstyler: Cum influențează brandurile și agențiile conținutul de pe bloguri

În timp ce oamenii sunt la curent cu tendințele, mulți marketeri încă nu țin cont de asta și nici de tendințe!

Marketerii sunt cu mult în urma consumatorilor, se concentrează greșit pe a aduna like-uri, în loc să se concentreze pe a crea o nevoie și a se ocupa apoi de ea.

La început a fost ERA RAȚIONALĂ, în care comunicarea se făcea pe ideea: Produsul nostru e mai bun!

S-a trecut apoi la ERA EMOȚIILOR: Brandul meu te face să te simți mai bine!

În prezent suntem în ERA SENSULUI: Scopul nostru face bine în lume!  Semnificații posibile ale SENSULUI: utilitate, responsabilitate (CSR-ul va domina comunicarea, mai ales când vine vorba de online), apartenență (o formă de identificare, de a ști cine ești)

Ideea de final: Concentrați-vă pe sens și veți ști ce să faceți în social media!

Radu Bătrînu, Marketing Director Flanco: Când companiile și bloggerii merg la școală

A vorbit despre Școala Flanco, care a apărut din dorința de a fi mai aproape de tineri. Cursurile sunt gratuite, iar tinerii se pot distra, pot exersa pe instrumentele pe care le-au pus la dispoziție și pot învăța de la specialiști.

Următoare ediție Școala Flanco va începe în luna martie a acestui an și se dorește creșterea numărului de participanți până la 250 persoane. Vor fi invitați bloggeri și vedete.

Catalin Teniță, Managing Partner, TreeWorks – Cei mai importanți jucători din blogosfera românească în 2016

50 cele mai influente bloguri generaliste

50 cei mai influenţi bloggeri – vedete şi jurnalişti

30 cele mai influente bloguri de fashion

30 cele mai influente bloguri culinare

20 cele mai influente bloguri de turism

10 cele mai influente bloguri de tehnologie

10 cele mai influente bloguri de marketing / digital / media

10 cele mai influente bloguri pentru relaţii de cuplu

10 cele mai influente bloguri de sănătate / sport / fitness

20 cele mai influente bloguri de parenting

T0p 10 conturi de Instagram în 2015

Top 10 vloguri în 2015

Marta Ușurelu, Redactor Șef, Revista Biz: Cine sunt cei mai utilizați bloggeri în campanii și cele mai active agenții în social media?

Top bloggeri cu care colaborează agenţiile şi companiile – Pentru al treilea an consecutiv, Chinezu este pe primul loc, care a declarat că deja e îngrijorat. 🙂

Top agenţii care au lucrat cu bloggerii în 2015

Așadar, ne vedem la anul!

Câteva idei de la Social Media Summit București 2016
Tagged on:         

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *