Disertație pe industria muzicală

Sunt în anul II de masterat pe specializarea Strategii și Politici de Management și Marketing, așadar anul acesta îmi dau disertația. Știam încă din primul semestru al anului I pe ce vreau să am studiul de caz: industria muzicală.

Totul a început odată cu un proiect la un curs numit Strategii concurențiale. Trebuia să analizăm un anumit sector de activitate și, pentru că știam că majoritatea colegilor mei fac proiect pe farmacii, retaileri ș.a.m.d., am vrut să fac ceva nou. Prin urmare am ales producția de videoclipuri muzicale din România.

Pentru documentare am ascultat toate genurile muzicale să văd cine, ce, când și în ce fel produce videoclipuri. Dintre toți, pentru partea de strategii concurențiale ale unei firme, l-am ales pe Sergiu Nicula aka Sega de la Frategrafia, principalul motiv fiind faptul că a lucrat cu artiști hip hop pe care îi ascult și ai căror videoclipuri îmi plac foarte mult și pentru că este brașovean ca și mine. Rezultatul a fost un proiect fain care i-a plăcut foarte mult profesoarei mele, dar și colegilor, iar pentru mine asta înseamnă destul de mult.

De atunci am hotărât că disertația mea va fi pe industria muzicală, sub îndrumarea acestei profesoare. Zis și făcut! Urmează să analizez etapele prin care a trecut această industrie, să aplic anumite modele, gen Modelul celor 5 forțe ale lui Porter și să ajung la cum a fost revoluționată de Social Media. Pentru studiul de caz, am ales agenția digitală a lui Florin Grozea, Hit Yourself Consulting – prima agenție dedicată industriei muzicale.

Pe parcursul elaborării lucrării o să mai scriu postări legate de acest subiect pentru că, în principiu, blogul va fi despre industria muzicală.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *